lördag 28 juli 2012

Ågren

Jag behöver era kloka ord. Om ni inte har kommenterat innan eller inte kanske brytt er då är läget inne nu. Min sambo är inte med på nån ting inte delaktig han ser inte mej eller att jag behöver omtanke , kärlek och uppmärksamhet . Jag känner mig ensam och övergiven vi går i terapi men han stänger av allt jag säger. Behöver närhet, bekräftelse och själslig närhet som jag påtalat men inte bemötts av annat än massiv tystnad och åter tystnad. Inte EN gång då jag var gravid la han handen på magen och uttryckte längtan eller kärlek till det lilla mirakel som väntade aldrig nånsin. Nu ett år senare fortfarande inga känsloyttringar eller annat. Är så tom och ledsen ,,,

6 kommentarer:

  1. Verkligen tråkigt att läsa att han verkar vara så avstängd och kall. Ger terapin någon vägledning? Har han själv några förklaringar till varför situationen är som den är?

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att det inte blivit någon bättring, det är hemskt att känna sig ensam i ett förhållande :(
    Det är inget lätt beslut att ta om man ska gå vidare eller inte, men om ni kanske har skilda boenden ett tag? Han kanske vaknar till då?... Säger han något om att han är nöjd med situationen eller vill han ha en ändring?
    Akna (mellan hopp & förtvivlan)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Han inser inte det ligger hos honom att försöka och åter försöka att vinna tillbaka mitt hjärta, han lyssnar då vi är hos terapeuten men inte mycket till förändring blir det.... Suck
      Jag vill kanske prova attbo isär och se om dey blir bättre men inte han. Tack för din kommentar kram

      Radera
  3. Vad ledsen jag blir av att läsa att ni inte har det bra. Är din sambo nöjd med nuläget? Eller känner även han att en förändring måste ske. Tror du att er relation skulle må bra av att ni blir särbos. Älskar du honom? Och då inte bara som pappan till er dotter. Har han alltid varit såhär, eller är det något som "utlöst" detta beteende?
    Jag förstår att det är mycket att fundera över och jag hoppas att det löser sig till det bästa.

    SvaraRadera
  4. Men kära du. Det låter inte alls bra. Har det alltid varit så? Det är komplext och inte alls enkelt, det förstår jag. Finge jag ge dig ett råd så är det att du måste få må bra. Är det att ni lever ihop, ja då har ni något att jobba för, på samma villkor. Är lösningen någon annan, ja då får du jobba för det. Det handlar väl bara om att veta vad man själv vill och det är inte alltid enkelt att veta. Undrar också som tidigare frågat. Vad vill han? Älskar du honom? Älskar han dig? Tycker han att ni har det bra? Eller hur vill han ha det? Er lilla tös förtjänar två föräldrar som mår bra.

    Det är inte lätt att ge råd så här skriftligt. Men jag hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt för er.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej jag vet inte längre om mitt hjärta tillhör honom sådär innerligt och självklart jag önskar.
      Jag hoppas det blir bättre och blir det inte det finns det bara flytta kvar;( kram

      Radera