söndag 6 november 2011

Söndag

Tråkigt att ha missat bloggträffen i helgen men förhoppningsvis kommer det fler tillfällen! Vi har haft en lugn dag med besök hos farmor och farfar. Blev dock lite irriterad på min svärmor då vi satt och fikade. Hon hade gjort rödavinbärssaft som vi satt och drack av när hon plötsligt räcker fram en sked med saft mot Lillan och säger nåt i stil med att; jaa du vill väl också smaka lite sött? Och varpå jag Lixom får dra undan lillan samtidigt som jag säger att: nej, det vill jag inte, hon är för liten. Men hon fortsätter att tugga på om att jippo men visst ska hon få smaka lite, bara lite lite sött, det kan väl hon få, vad gott osv osv. Varpå jag igen säger ifrån att NEJ jag vill inte det, och menar att hon verkligen inte ska få saft i sin mun det första hon får efter att ätit tillägg och bröstmjölk i 3 månader!!!

Jag blev så jävla irriterad. Tids nog hinner hon nog äta sött och den första smaken ska bli något nyttigare och godare. Eller???
Bajstant.



Kram

1 kommentar:

  1. Hihi, bajstant;) tänker så om min svärmor ibland också... Ja det är väl onödigt att börja med socker så tidigt!

    SvaraRadera