onsdag 30 november 2011

Spetsar

Ibland ställs saker och ting på sin spets som ni vet och de sista veckorna har varit jävliga för oss. Riktigt tunga. Men vissa beslut har tagits och nu försöker vi se framåt igen.

Har inte berättat att jag hade förlossnings depression när lillan var ett par veckor, det är dock bättre nu och våra problem har och kommer vi att ta tag i så det har varit och är fortfarande kämpigt.
Det är lite tabu att prata om f-Depp känns det som, speciellt då man kämpat så för detta lilla älskade barn. Eller vad tycker ni???

Kramar

4 kommentarer:

  1. Hej! Även jag led av förlossningsdepression, men under väldigt lång tid. Jag förstod det inte då, men jag förstår nu. Jag pratar sällan om det för det är inte många som förstår. Min man fick ta ett väldigt stort ansvar. Det är tack vare han som vi fortfarande är en familj. Kram L

    SvaraRadera
  2. F-depression tar ingen hänsyn till om man kämpat länge och fått hjälp eller om graviditeten kommit till på vanligt sätt.

    Kram till dig, hoppas att du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  3. Min vän fick det också, tror det är ganska vanligt, men som du säger är det nog lite tabu att prata om det...Hon fick tipset om en bok som Brooke Shields har skrivit (kommer tyvärr inte ihåg vad den heter), de gick också igenom IVF och hon mådde jättedåligt efter första barnet. Vännen har börjat läsa den och känner igen sig i mycket och hon tyckte det var skönt att se att någon annan haft liknande tankar som henne..
    Hoppas att ni kan reda ut det och hitta tillbaks till varandra, och att du snart mår bättre!
    kram

    SvaraRadera
  4. Det är ganska vanligt med förlossningsdepression, men det verkar inte vara många som berättar det. Jag har också haft det, men har inte berättat det för många alls. Min och makens familjer och våra vänner vet t ex inte om det, däremot några av de mammor som jag har lärt känna via föräldragruppen på BVC och stödgruppen som jag har tillhört. Dom som jag har berättat det för har bemött mig superbra, så egentligen kanske jag borde ha sagt det till fler.
    Stor, stor kram till dig!

    SvaraRadera