tisdag 8 mars 2011

Hjärtljud

Var hos barnmorskan idag, och fick höra den lilles hjärtljud för första gången. Så häftigt!!! Det slog med 156 slag i minuten och var helt i sin ordning.
Ska börja äta järntabletter eftersom mitt blodvärde sjunkit något sen sist, det blir nog också blodförtunnande medicin eftersom vi ska ut och flyga nästa vecka.
Dock skuggas glädjen av att jag i morgon ska låta min katt somna in.Han har ont i leder, hans balans är jättedålig och han mår helt enkelt inte bra. Jag har haft honom i 19 år så jag är helt knäckt nu och bara gråter. Samtidigt vet jag ju att jag gör det rätta. Han har haft det bästa av kattliv, och mer kärlek och omtanke finns det väl bara i katthimlen. Jag älskar honom så mycket att det skär i hjärtat. Han har ju varit med mig i halva mitt liv, flyttat runt och bara liksom gillat sig.
Hoppas han träffar många nya kompisar på det nya stället han ska till.
SORG:((

4 kommentarer:

  1. Usch, det där är ett av de svåraste besluten man kan ta. Djur är mer än bara djur. För mig iallafall. Man vill ju deras bästa. Man vet ju att de mår bäst om de slipper lida. Men det skär ju så i hjärtat att vara bödel. Jag börjar nästan gråta bara av att läsa det du skriver. Jag har aldrig haft katt, men för tre år sedan tog vi bort vår älskade hund som vi haft i 16 år. Han var allas vän. Mammas fikakompis. Lillasysterns bästis. Allas promenadvän. Inbrottslarm. Den som hälsade hjärtligt när man kom hem. Och jag hade haft honom sen jag var barn. En viktig del av livet försvann. Det var nödvändigt, men fruktansvärt.

    Men kul att allt är bra med bebisen! Ta hand om er!

    (Och jag kommenterar med mitt googlekonto för nåt annat gick inte. Bloggadress är http://cuteewe.blogg.se)

    SvaraRadera
  2. Åååå den känslan känner kommer jag ihåg, tänk att du har fått haft honom i 19 år, det är många kattår. Känner så med dig. Efter ett sånt härligt liv kommer han att vaka över dig och lillen i katthimlen.
    Härliggt med hjärtljuden.
    BAMSEKRAM!

    SvaraRadera
  3. Lider med dig, det är så hemskt att behöva säga farväl till sina älskade små vänner!
    Du får gosa extra mycket med honom i kväll.

    Visst är det helt fantastiskt att få höra, det där lilla hjärtat. =)

    Många kramar

    SvaraRadera
  4. Härligt med hjärtljuden:) Jag får vänta en månad till innan jag får höra..

    Fy vad jobbigt med din katt:( tänker på dig!

    SvaraRadera