måndag 26 september 2011

Debatten är igång

Det känns som om att debatten om ofrivillig barnlöshet blir hetare och hetare. Artikeln I SvD var bra, och det behövs fler läkare och annan kunnig expertis som sätter ljus på de här frågorna.

Det som jag tycker borde förändras är hur olika våra landsting behandlar och beslutar angående antalet försök du får. Är du kvinna,över 39 år i Västra Götalands län t.ex får du inget, utan får helt lita till din egna ekonomiska förmåga. Jag och min sambo fick bekosta allt själva eftersom jag hade passerat den magiska 39-årsgränsen.

Är det rätt eller?? I landstingen  idag tycker jag att man borde ha en enhetlig policy för ålder,och antalet gratisförsök.
Ofrivillig barnlöshet är inget man själv väljer, och borde alltså inte heller bestraffas för det. Oavsett ålder eller vart man bor,

2 kommentarer: