fredag 9 september 2011

Spya i håret och nära sin mamma

Igår när jag skulle försöka fixa i ordning mej eftersom vi skulle åka och äta lunch med en kompis, tog fram hårborsten( var ett tag sedan den användes över huvud taget) upptäcker jag en tjock stelnad stripa i håret. Luktar bekant. Japp lite doft åt mjölkhållet... en intorkad liten bebisspya:))

Lillan har lite svårt att sova i sin egna säng, speciellt på nätterna, då hon måste ligga nära mej, och det är fortfarande mycket trassel innan hon kommer till ro på kvällarna. Har fått pröva mjölkfri ersättning sedan i tisdags för att se om det kan vara så att hon inte tål mjölkprotein. En vecka ska vi testa men jag tycker inte att det är någon större skillnad. Förutom på bajset som är grönt istället för gult och luktar skarpare.
Så nu pumpar jag ut all bröstmjölk som för övrigt inte är helt tillräcklig för Lillans behov. Det är blandade känslor det här med amning. Å ena sidan vet jag att det är det allra bästa för henne med bröstmjölk, å andra sidan är det frustrerande när jag märker att hon inte blir nöjd vid bröstet, utan behöver ersättning ändå... Mjölken jag pumpar ut fryser jag in i plastpåsar, man kan spara den i 3 månader, vilket är käckt eftersom mannen då kan ha den tillhands oxå.

Nu ska Lillans mamma försöka äta lite innan hon vaknar igen. Sen blir det promenad i det vackra höstvädret.
Här är en bild på Lillans farmor som är 87 år och Lillan som på bilden är 12 dagar:))

Trevlig helg!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar