måndag 24 januari 2011

14+0 och vecka 15

Idag är det dags för det andra barnmorskebesöket. Ingen aning om vad man gör men det ger ju sig. Kanske ska kolla blodvärde och sånt? Har gått 14 fulla veckor idag, känns bra,och jag mår bra på alla sätt. Nästan i alla fall.
Har hemskt ont i ländryggen, vet inte om det är vanligt? Någon? Sen har jag liksom haft en klump med slem i halsen sedan jag blev gravid. Det känns som om den inte vill ge med sig heller, är det nån som känner igen sig?? Så väldans äckligt är det i alla fall, och det blir värst på kvällarna. Tröttheten är väl oxå lite bättre, i alla fall på dagtid, men på kvällarna ramlar jag i säng redan vid 22, jag som annars brukar vara en riktig nattuggla.

Igår träffade vi sambons föräldrar. Det visade sig att de har sparat en barnsäng  sedan både han och hans syster var små. Det är förövrigt över 65 år gammal, nästan antik alltså.Den är jättefin och så, men jag fick panik! Tyckte det var jättejobbigt och stressande att redan börja prata om detta! Det är en annan sak om jag hade valt att ta upp det, men när någon annan börjar prata om saker som om allt redan är klappat och klart så blir jag rädd och väldigt obekväm.
Alltså, deras tanke är ju jättefin. Känns som om förväntningarna på mig ökar liksom, förstår ni hur jag menar?
Jaja. Ska inte gnälla mera nu. Vill gratta fina Anna som fick en dotter i fredags kväll! Man blir så innerligt glad:))

Nä, dax för tvättstugan.

Kram!
Anna

1 kommentar:

  1. Du är precis en vecka efter mig:)
    Ja, det onda i ländryggen känner jag igen, men jag har det inte hela tiden. Dyker upp om jag gått/stått mycket eller lyft för mycket.
    De kommer nog ta blodvärde och kolla järndepå plus vikt. Sen blir det nog massa frågor om din hälsa och tankar om graviditeten. Om du inte fick göra det vid första besöket?:)

    SvaraRadera