tisdag 28 juni 2011

Samtal och tips

Har idag haft ett riktigt jobbigt samtal med min syster. Som jag tidigare nämnt har vår relation varit allt annat än lätt och det finns saker och ting i det förflutna som hela tiden kommit upp till ytan, om och om igen. Nu under min graviditet har jag grubblat och ofta känt mig väldigt ledsen över att vår relation inte är bättre. Jag har saknat att inte ha en syster att vända mig till med frågor och farhågor och bara kunna prata med. Hon har trots allt 3 barn och det är en sorg i sig att vi inte har kunnat närma oss varandra. Förrän idag.
Vi fick båda möjlighet att säga saker vi gått och tänkt på, och kom faktiskt överens om att stryka ett streck över gammalt groll och göra en nystart!

Hon var väldigt öppen och sade att hon älskade mej och att hon tyckte det skulle bli jätteroligt att bli moster för första gången, och jag började störtböla såklart. Det kändes som en stor sten föll, och även om vi aldrig kommer  att bli supernära, så är kanske detta en början???
Hur som helst så kan det bara bli bättre nu.

Sedan har jag kommit på ett sätt för alla ni inklusive mig själv som inte kunnat kommentera andras bloggar!

INSTALLERA GOOGLE CHROME!
Då funkar det hos alla.

Här e en magbild från vecka 36 tror jag det var.
Hej hopp från mej.

1 kommentar:

  1. Vad bra att ni har börjat prata om det ni tycker är jobbigt och att ni kan vara ärliga mot varandra! Det är verkligen en bra början!

    Visst är det underbart vännen min, att snart är vi i mål! Här boas det för fullt också... =))

    Ha en fin dag! Kraaam

    SvaraRadera