fredag 14 oktober 2011

Är jag en gammal mamma?

Är jag det? När min dotter är 20 kommer jag att vara 61. Det är lite skrämmande. Kommer jag att orka att vara en pigg, aktiv och påhittig mamma? Kommer jag att vara tröttare än andra mammor för att jag är äldre? Har äldre mammor dåliga samveten för att dom kanske inte kommer att finnas där för sina ungar hela vuxenlivet??? För att det inte kommer finnas energiska mor- och farföräldrar som kan busa eller kanske vilja passa ibland?

Tankar en fredag kväll efter ett glas rött eftersom jag inte ammar. Jävligt mycket skuld lägger jag på mej själv för att det inte går. För att jag inte kan ge henne det bästa. För att mina bröst inte verkar vilja producera rätt beställning.

Det känns när alla andra verkar ha bröst som meloner som bara sprutar mjölk. Liten parentes i all övrig lycka liksom. Men ändå jobbigt.

Kram
Anna

1 kommentar:

  1. Nej, du är inte en gammal mamma. Du är en klok mamma med erfarenhet. Det kommer din tjej vara dig evigt tacksam för. :o)
    Och kan man inte busa runt på ålderns höst så kan man bli en mästare på att berätta långa och spännande historier för de små.
    Allt är så relativt med andra ord och man kan alltid fokusera på det man är bäst på. Så anklaga inte dig själv. Jag vet t.ex. 28-åringar som inte ammar. Så kan det bli bara.
    Så tänker jag i alla fall. :o) 42 år som jag är. Och hiskeligt gravid, hihi!

    Kram

    SvaraRadera