måndag 24 oktober 2011

Rullar runt och sover i egen säng

Lillfisen låg och lekte på rygg igår, och jag gick och hämtade kaffe. När jag Kom tillbaka så låg hon på mage och skrattade. Lika förvånad som sin mamma. Tror ju i och för sej att hon bara råkade hamna så, men kul var det.
Ända sedan vi köpte lillans spjälsäng har den liksom stått och hånlett lite åt oss, eftersom fisen vägrat att sova ensam. Fram till i fredags kväll då. Hon var helt övertrött och ledsen, så jag provade att lägga ner henne medan jag själv skulle göra mej i ordning för natten. Beredd på världens illvrål blev jag rätt förvånad när hon tystnade tvärt och intensivt började studera mobilen i taket, som tidigare varit helt ointressant.

Efter en liten stund sover hon gott, och nu sussar hon själv varje natt!!
Häftigt att det kan ändra sig så plötsligt bara, det händer liksom nya grejer varje dag i utvecklingen.

Ikväll blir det ännu ett avsnitt av Barn till varje pris, jag väntar fortfarande på att programmet ska fånga mej, kanske gör det så ikväll?

Helgen har varit bra, tränade en timma spinning på lördag morgo och sen hoppade in och jobbade på lördag kväll, det var det längsta jag varit ifrån lillan hittills.

Igår var vi och kollade på hus, jag vill gärna ha ett en-plans så man slipper detta rännande upp och ner som det är nu. Sedan är det viktigt att det finns andra barn i närheten, det gör det inte här. Speciellt som om det nog inte blir några syskon till lillan. Vi får väl se vad som händer.

4 kommentarer:

  1. Spännande med nya färdigheter och rutiner.

    SvaraRadera
  2. Vilken duktig liten fis du har! ;-))
    Låter underbart att du kommit iväg och tränat...jag vill också!! Ska försöka komma iväg nu i november...
    Kram på dig och lillfisen

    Ps. snygg bakgrund förresten!;-))

    SvaraRadera
  3. Hihi, vad roliga dem är de små liven:)

    SvaraRadera
  4. Svar:
    Miraklet sover i sin säng fram till fyra, fem när hon vaknar och vi byter blöja. Sen brukar hon få sova hos oss.

    SvaraRadera