onsdag 29 september 2010

Dag 5 i hönshuset

Godmorgon denna onsdag!
Läser precis att de har gripit en 20 årig man för mord på en 27 årig tjej i Göteborg. En 20-åring? Man reagerar med ilska, bestörtning och vemod. Och så skriver tidningen: "De boende i området lugnas av Polis".
 Det har tidigare inträffat ett mord på en ung kille alldeles i närheten, och nu känner de som bor i området stor oro. JAMEN vad faan.. tänk inte på offren eller offrens anhöriga hur dom mår eller att deras liv är slagna i spillror och vrakdelar och nu blir det att planera begravning för en tjej som aldrig fick fylla 30, och det är med sorg i hjärtat att tänka på att Hisingen faktiskt förtjänar det usla rykte som uppstått.
Nä, jag förkastar våldet i vårt land jag avskyr det, men det jag hatar allra mest är rädslan av att aldrig kunna känna sig helt trygg. Det suger.
Apropå rädsla.
Nu har jag börjat vara rädd för att gå på toa. Rädd att det ska komma blod eller rödaktig flytning eller nåt annat konstigt,

Rädd att jag aldrig kommer att hålla mitt barn i mina armar, att aldrig kunna kalla mig själv, eller av andra ses som: mamma. Att inte kunna göra min underbara S till världens finaste pappa. Räddast i stan idag.


Usch. Hur ska man orka med att gå till "jobbet" idag då?? Känns som om det enda man BORDE orka med under den här perioden är att befinna sig på trygg mark hemma, gå på toa ibland, käka lite mer godis, prata i telefon, och surfa..? Eller??

EN fråga: Hur kopierar jag en Award-bild till min sida??? TACKSAM för svar!

Kram
A

1 kommentar:

  1. Hej! Högerklicka med musen på bilden, kopiera och sen klistra in på din egen sida. Lycka till! =)

    SvaraRadera