torsdag 23 september 2010

Det blev 11 ägg!

I morse var det dags för ÄP. Vi kom till kliniken vid 8 tiden på morgonen, och sedan fick jag byta om till snygga kläder bestående av t-shirt strumpor och läcker morgonrock. Efter ca 10 minuter fick jag en nål i armen och sen var det tid att bestiga den ljuvliga gyn-stolen.
Kändes lite nervöst, jag var rädd att det skulle göra jäkelont... fick bedövning som inte kändes alls, och sedan var det dax för lite morfin, det snurrade till lite grann men jag var helt med ändå.  När han förde i staven med "plocknålen" gjorde det faktiskt riktigt ont, men det berodde på att det var så många äggblåsor på den högra sidan. Men trots allt var smärtan överkomlig, och det var klart på ca 20 minuter.

Efter denna lilla procedur fick vi återigen gå in i vårt rum, där vi fick fika med kaffe och smörgås.
Efter en liten stund kom sköterskan in och sa att vi hade fått ut 11 st ägg! Det är bra resultat med tanke på att man inte e någon liten ung duvunge längre, så vi blev glada för det.

Kl 13.30 skulle mina 11 ägg och S spermier gå på Lab-date, och tanken är att dom ska klaffa väl ihop och att vi nu 2 dygn senare får tillbaka 1 riktigt kanonägg:))

Har väl mest sovit hela dagen, är väldigt öm i äggstockarna, men det går väl över?

Känner mig förvånansvärt lugn, inte alls orolig men det är ju konstigt med den här resan, att man aldrig riktigt vet vad man ska känna eller hur man kommer att reagera. Och tur e väl det:)

Imorgon är jag ledig från APU:n och ska bara ta hand om mig själv och min kropp.

Godnatt och kram
A

3 kommentarer:

  1. Grattis till alla ägg och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det finns många guldägg åt er bland de 11 äggen. Stort lycka till!

    SvaraRadera