onsdag 6 juli 2011

Fixerad och stor bebis??

Idag var jag hos BM igen Har en ny eftersom min förra har slutat, jag tycker inte alls lika bra om henne som den förra men det är ju inget att göra liksom. Hon började med att ta lite prover, trycket låg lite högt men inget direkt alarmerande, ingen äggvita i urinen eller annat som avvek heller.Jippi!

Sen frågade jag om det gick att göra en uppskattning om hur stor bebban kan förväntas bli, eftersom jag ligger en bra bit över kurvan.. hon klämde och tryckte och till sist sa hon: Ja en 4-4,5 kilo kan du nog förvänta dig att hon väger. Shit, tänkte jag men sen sade hon att det oxå kan vara så att jag har mycket fostervatten. Men nån 3 kilos bebis blir det alltså inte.

Huvudet låg nu helt fixerat och hon kunde känna var rumpan och ryggen låg. Sen började hon prata lite om viktuppgång och att jag egentligen bara hade behövt gå upp ca 6-7 kilo i vikt. Jaha tänkte jag, en normal graviditet väger ju ca 12 kilo enligt vad jag har läst i alla fall???

Tycker inte om att man känner sig som en dålig människa bara för att jag gått upp mer:(((

Jaja, ska försöka att strunta i tantens ord och njuta av att bebis verkar må bra därinne i alla fall och att det  är 19 (!) dagar kvar till BF..

Kram på er

Anna

1 kommentar:

  1. Tycker jag du gör rätt i vännen! Har du börjat nedräkningen?? =)) Jag har inte gjort det riktigt ännu...väntar tills det kanske bara är "ensiffriga" tal kvar...hiihii. Åh...snart kommer våra bebisar!! Tjohooo!

    Kramar

    SvaraRadera