torsdag 28 juli 2011

Sovande bebis

Kom in till Östra vid 9-tiden, blev kopplade till CTG, satt där 1 timma, hjärtljuden var bra, men tydligen sov bebban så först blev inte kurvan godkänd enligt BM, men efter att hon konsulterat en doktor fick vi ändå godkänt och kunde åka hem. I morgon ska vi tillbaka vid samma tid, och får då en tid för igångsättning.

Jag känner mig lite orolig över att hon sov under hela CTG-mätningen, och vill bara att allting skall komma igång nu, det är väldigt påfrestande att vänta nu, och sömnen har varit dålig de sista nätterna... och jag tänker att jag måste försöka vara utvilad när det verkligen drar igång liksom.
Pratade med en vän om det, och hon sa att jag inte skulle oroa mej eftersom man får så mycket adrenalin i kroppen under förlossningen.

Längtar och väntar alltså.
Kram

1 kommentar:

  1. Åh, vad jag känner igen tankarna att man måste sova ordentligt för att få krafter inför förlossningen. Klok vän du har i alla fall. Det löser sig - inget att oroa sig för. Tänk, snart har ni er bebis hos er!

    Kramar!

    SvaraRadera