fredag 29 juli 2011

Imorgon smäller det

Var inne i morse på den tredje och sista CTG-kollen innan igångsättningen. Bebban var vaken denna gång och vi behövde bara sitta i 10 minuter, skönt!!! Allt ser bara bra ut, och i morgon kommer vi att bli uppringda av koordinatorn som skickar oss antingen till Mölndal eller Östra.

Igår kväll började jag få ganska rejält ont, som skarpa menssmärtor ungefär, som strålade ut i korsryggen. De höll i sig under hela natten, för att sedan avta under morgonen, typiskt!
Så nu har jag haft ont hur länge som helst känns det som, utan att man vet om det har hänt någonting med livmodertappen och modermunnen. Har haft 3 värkar på ca 15 minuter hittills men dom vill att man skall ha 3 på 10 minuter, som varar i 1-1 1/2 minut.

Jag hoppas innerligt att allt kommer i gång av sig självt ikväll eller inatt, men får nog räkna med att bli igångsatt ändå.

Ska försöka få lite sömn nu, det har inte blivit mycket av den varan de sista 2 dygnen.

Kram på er

5 kommentarer:

  1. Det är spännande nu! Lycka till

    SvaraRadera
  2. Gumman, tänker massor på dig! Hon är snart hos dig!! Det är något fantastiskt du ska få uppleva!!!
    Massor av kramar

    SvaraRadera
  3. Det låter som om kroppen är på god väg att förbereda sig inför den aktiva förlossningsfasen. Jisses vad jag får flashbacks när jag läser dina inlägg - känner så himla väl igen mig! Stort lycka till imorgon!

    SvaraRadera