torsdag 14 juli 2011

Telefonkö och mobilabbonemangsbytet från helvetet

För en månad sedan fick jag för mej att jag skulle byta upp mej till en i-phone, sagt och gjort, stegar iväg glad i hågen till ONOFF( som ju de flesta vet gick dem i konkurs för 3 dagar sedan.....) beställer min telefon och ett nytt abbonemang hos Tele 2.. Beräknad väntetid på telefonen är ca 6 veckor...

I förrgår ringer söta Peter från ONOFF och meddelar att eftersom dom kursat måste jag komma in och makulera mitt abbonemang. Detta gör jag. Igår kväll beger vi oss jag och mannen till SIBA istället för att jag ska nyteckna ett nytt abbonemang samt att beställa en ny i-phone. Då visar det sig att jag minsann INTE kan få mitt gamla nummer som jag har haft i över 7 år, eftersom det numret med abbonemang är MAKULERAT!! Men hallå fattar ni??
Det är därmed satt i karantän i 3 månader, jag får ett annat nummer som jag ska använda tills dess att nyregistreringen av mitt nya jävla pissabbonemang gått igenom... Kommer hem, sätter i sim kortet i on nya snygga vita i-phone, men inget funkar.
Blir förbannad, ringer till Tele 2 kl 8 i morse och undrar varför inte ens det nya numret jag fick fungerar? Svar: Det ligger oxå i karantän!!!!

Varför får jag ett annat tilfälligt nummer som oxå ligger i KARANTÄÄN?? Va?
Blir tokig. Killen på Tele 2 säger att SIBA måste skicka in nyregistreringen av mitt nya abbonemang innan han kan göra nåt, eftersom det i dagsläget inte finns något alls som ligger på mej...

Så här sitter man, med snygg ny telefon, men kan inte ringa eller ringas av någon förrän tidigast i morgon.
Kul va. Speciellt skoj o jag snabbt behöver få tag i mannen eftersom vi faktiskt väntar barn rätt snart.
Och det var inte ens säkert att jag skulle få tillbaka mitt gamla nummer...Hur trött blir man då?

Sen har jag suttit i telefonkö hos CSN i 45 minuter, blivit kopplad hit å dit o hela helvetet oxå, dom e snabba på att skicka ut krav på fantasibelopp bara man tjänat lite lite lite mer än vad man "får"...

Usch, vilken dag, hade jag kunnat hade jag köpt mej ett paket Röd Prince och sugit i mej en vinare på direkten.

Men annars e det bra:))
Kram

1 kommentar:

  1. Gumman, jag förstår dig verkligen! Fick ju också ett helvete när jag skulle skaffa mitt nya abonnemang till min Iphone! Tack o lov fick jag iaf mitt gamla nr med mig. Det är verkligen sjukt störigt med alla de här operatörerna, spelar ingen roll vilken man väljer för man känner sig lurad hur man än gör....

    Men kul att du har en riktigt snygg vit Iphone- heheee det har jag med och jag älskar min pryl! ;-))) Du MÅSTE skaffa Appen Hipstamatic-skitkul att ta bilder med olika typer av linser,bilderna blir coola.
    Hoppas du snart kan ringa och leka med den. =))

    Kramar på dig!

    SvaraRadera