söndag 3 oktober 2010

Födelsedag

Idag firar jag världens goaste finaste älskling på födelsedagen! Dock är han lite trött efter en brakkväll på stan igår med grabbgänget, så han sover just nu... men senare blir det egengjord Schwarzwaldtårta och kaffe.
Idag är det väl ruvardag 8 tror jag och jag har inga specifika symptom, förutom ömma bröstvårtor och lite huvudvärk, som ju kan bero på 1 miljooon olika saker.
Sen är jag hemskt trötter och kan sova så fort jag lägger ner huvudet på kudden. Jaja, väntan är väl sådär jobbig, upp och ner i humöret, igår blev jag tokledsen ,för att jag skulle sätta ihop ett sånt där klösträd till katterna du vet, och så lyckades jag vrida ur ena gängan, och då var det klippt, började störtböla och sprang in i sovrummet och skrällde igen dörren efter mej..
Inte riktigt normalt, jag vet men så e det med humöret i alla fall:))

Nu har jag bara 2 veckor kvar av min praktikperiod, och det känns bra. Har sökt lite olika typer av jobb, dock inget napp ännu. Är så inställd på att bli MAMMA först och främst nu, så jag känner att det här med jobb kommer i andra hand.
Jag kan alltid hanka mej fram på timmar så länge, och nån nöd går det knappast på oss.

Idag hörde jag på radion, det var nåt program där dom intervjuade Arbetsförmedlingens generaldirektör, minns inte hennes namn, men det jag minns är vad hennes månadslön är.

Håll ihatten nu: 135 500 kronor i månaden. Jag bara undrar hur i hela himmelriket man kan värdera ett arbete i svenska statens regi med denna summa? Hon tyckte själv att hon gör ett bra arbete, och är därför oxå värd en bra lön. Självklart, det är väl alla som gör ett bra arbete. Med 135 500 kr i månaden kan man göra en hel del. En hel del som inte till exempel en sjuksköterska eller en lokalvårdare eller en bussförare kan.

När ska det börja löna sig att arbeta i vård- och serviceyrken? Jag blir så himla trött..

Nä nu e det dax att ladda kaffet och vänta in svärföräldrarna !

HOPPAS du har en skön söndag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar