tisdag 19 oktober 2010

Nya tag!

Idag är jag äntligen klar med min utbildning, tjohoo:)) Känns väldigt skönt, att man har lyckats att ta sig igenom ett par år av slit och jämmer..
Har oxå börjat planera för ett FET- försök i slutet på denna månaden. Vi har kommit överens om att utnyttja det fina ägg vi har i frysen först och främst. Och så får vi verkligen hoppas på att det klarar upptiningen och att det vill fastna, växa och komma ut som en ståtlig och frisk bebis om 9 månader.

Jag veeeet att det låter hurtigt, men jag är ju tvungen att tro på detta annars är det ju ingen mening. Ibland är förhoppningarna som bortblåsta, som de senaste dagarna, men ibland MÅSTE man ta sig i kragen och försöka att kravla sig framåt..

Det är verkligen som en berg och dalbana detta med IVF.

Om nu inte FET-försöket skulle gå vägen blir det förhoppningsvis en ny behandling för endast 27000 i början på nästa år. Ja, rik blir man inte direkt.
 Jo på erfarenheter såklart...

Sen en annan sak med dessa hormoner man petar i sej under behandlingarna.hur svullen man blir!!! har säkert ökat 3 kilo på den senaste månaden, men jag skyller på att jag slutat snusa oxå:)
Dax för kaffe och soffmys.
Tjingeling

A

4 kommentarer:

  1. Anna-Grattis till examen!! Det är också härligt att höra att du nu ser lite mer ljust på tillvaron! Visst har man sina svackor...jag förstår dig fullt ut!

    kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till examen. Vad roligt att ni ska göra ett FET snart. Tror på din positiva syn(även om det inte är lätt alla gånger...)
    Kramen!

    SvaraRadera