fredag 1 oktober 2010

Ruvardag 7

Hej svejs
Har inte orkat uppdatera mig på några dagar, har varit väldigt trött och orkeslös. NU börjar det kännas nervöst att vänta, funderade lite på att göra ett test idag, men sambon tyckte inte det, han menar att man blir så besviken om det visar minus, fast det ju ändå kan ge ett plus efter några dagar till. HMMM... jag vet inte jag!
Ska jag eller ska jag inte?? För tänk om vi får ett litet litet svagt plus?? NÄÄÄÄÄ vad jobbigt!!!
Träffade en vän idag som ska ha sin bebis om 1 vecka, kunde inte låta bli att bli lite avis, för dom så funkade det på första försöket, bara att sexa lite så blev det barn, lixom.. Glad för hennes skull, men ledsen för vår egen..

Jag läste häromdagen om någon som inte förstod hur man tar sig igenom kriser i livet om man inte har barn?? Ja, du det kan jag berätta för dig.. Man skaffar sig en egen blogg. Det är i alla fall en bra början, och fungerar för de flesta som en anonym källa till ventilering och ett sätt att hitta andra människor i samma situation.. Nä nu var jag lite elak, men det här att det tas så JÄKLA SJÄLVKLART att "skaffa" barn.

Så det är så himla skönt att bara logga in här och få ta del av er andras liv och samma bekymmer och tankar och känslor, för här kan jag vara bara jag. Naken, ledsen, glad eller orolig. Arg eller tänkande eller bara helt lycklig.


En rolig grej som händer hela tiden nu är att jag ser tvillingar överallt, idag har jag sett 2 par. Och överallt hör jag om IVF. Det allra bästa var häromdagen i hissen på praktiken. I samma hiss står en kvinna som jobbar på samma avdelning som jag. Våningen under oss ligger Reproduktionsmottagningen som det så fint heter, med IVF och hela skiten. In i hissen kliver ett par i kanske 40 års åldern, och dom kliver av just vid denna våning, och då säger kvinnan: Ja,på denna våningen är det provrörsbefruktning som gäller, men SÅG du hur gamla dom var? Och ska börja göra barn? Sen fnös hon, och då kunde jag inte hålla tyst utan tittade på henne och sa:

-JA du, jag är 40 fyllda och håller oxå på med IVF. Det är inte alla förunnat att skapa barn på den naturliga vägen, och man blir ju rädd att höra på dej som e sjuksköterska och allt.



Sen blev det mycket tyst i den hissen, vill jag lova. Och har varit det sen dess. Hihi, kändes skönt att knäppa henne lite på näsan.

Hoppas att ni har en fin helg!
Kram


Jag lovar, hon har inte sagt ett pip sedan dess.

1 kommentar:

  1. Hahaha, va gött att du snoppade av henne :) Förstår att det är svårt att vänta med test men håller nog med din sambo, synd att bli besviken i onödan ;)
    Kram!

    SvaraRadera