måndag 8 november 2010

Faaan, vad orättvist

Jag kan bli så inåt helvete FÖRBANNAD när jag tänker på hur orättvist livet är ibland. Varför vissa bara tittar på en snopp och blir gravida, medan vissa andra( läs vi) lägger ner faktiskt kanske 100-tusentals kronor på att ens bli gravida. Ivf borde fanimej ingå i högkostnadsskyddet, för det är ett "vetenskapligt bevisat icke önskat tillstånd som åsamkar själsligt samt socialt lidande" som jag så fint läste nånstans.

Jamen hur rättvist e det? Hallååå? Någon???? Svar tack!!!!!
Vi är inne på vårt första försök nu och har redan lagt 44000 kronor på läkemedel, behandling, frysning, upptining samt FET.
Jag menar hur mycket ska man orka egentligen. Man får väl kanske frikort till Psyk i alla fall. Alltid något.
Håller alla starka tummar ikväll och i natt för lillajag, att deras lilla hjärtebebis får stanna kvar inne hos Mamma ett lååångt tag till.

Ska nu försöka sova första natten jour på mitt nya jobb. Får se hur detta går.
NAttis

3 kommentarer: