onsdag 10 november 2010

P-plats i soffan utan symptom förutom på förkylning

Känner mej som en bil idag som först flyttat sig från sängen till köket till soffan. Och soffan e min plats just nu. Här lever jag mitt liv, jag läser era fina bloggar, funderar och försöker hitta symptom på min RD 7, som det e idag, bland annat. Igår kväll fick jag ta mina yttersta:) krafter när vi skulle veckohandla, men ack så härligt att komma ut.
Nämnde jag att jag fortfarande är snorförkyld?
Usch och tvi. Köpte sån där käck nässpray som skulle stoppa rinnsnuvan OCH lindra nästäppan. Följden av den blir att allt snor hamnar i halsen som nåt segt jävla gummi som är omöjligt att hosta upp. Så man försöker harkla sig tills man nästan kräks. Ursäkta för detaljerad info men jag var tvungen att få det ur mej. Funderar på att stämma läkemedelsföretaget. Hur som helst så heter nässprejet från helvetet Otrivin Comp. Så nu vet ni vad ni ska köpa om ni vill ha falsk kräksjuka och ligga hemma på sofflocket ett par dagar med gott samvete.

Tur att man är ledig ett par dagar nu i alla fall, går på fredag igen. Tänkte dra i mig lite snäll hostmedicin och åka till Hemtex och kolla på nya gardiner till vårt sovrum.

Sen måste jag fråga en sak. Hur har ni det med sexlusten under tiden med IVF?? En kanske lite känslig fråga men själv tycker jag att den avtagit lite.

Hej så länge
A

6 kommentarer:

  1. Krya på dig vännen och vila upp dig nu när du är hemma.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det där med sexlivet...det är verkligen si så där under IVF-tiden. Under den här nedregleringen som varade i 6 veckor blev jag verkligen helt helt uttorkad i mina slemhinnor och det var inte speciellt skönt att ha sex. Och det där pirret i kroppen var helt borta, ingen drift eller hormonpåslag What so ever!!
    Dock lite mer intresserad av sex under stimuleringstiden men då har det inte heller gått pga att jag haft ont och varit svullen! Så njaa..för min del ligger det lite på is.
    Sorry om detaljerna är lite personliga... ;-)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. När det gäller sexlusten, tappade jag den redan innan ivf när vi försökte med massa ägglossningsstickor och programmerad sex. Det var så jobbigt efter ett tag att jag kände jag orkar inte längre, nu får läkarna fixa en graviditet. Och sedan självklart hjälpte hormonerna, svullnaden i äggstockarna, äggplockning...osv. inte saken, så du är inte ensam med problemet...
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. usch, låter inge vidare, hoppas du piggnar till snart!

    Näe, vårt sexliv var inte heller på topp under behandlingen. Slemhinnorna blev torrare och jag blev lite ömmare. Jag vågade inte heller pga att jag har haft problem med återkommande infektioner innan "där nere", ville inte utmana ödet:)
    Innan IVF blev det mest efter ägglossningen, fruktansvärt tråkigt och oromantiskt, men det är så svårt att låta bli att försöka när man har ägglossning för man vet att det bara är då det kan bli till. Så det är ingen dans på rosor att skaffa barn!

    Krya på dig, tjejen!
    tack för din hälsning:)

    SvaraRadera
  5. Jobbigt att vara sjuk :/ du får krypa ner under täcket med en bra film och sova bort allt. Svårt att känna symptom när man är sjuk. Kram

    SvaraRadera
  6. Tack alla fina tjejer för era kloka ord! Ja det är onekligen så att lusten avtagit och att man inte har det där pirret längre. Känns skönt att veta att man inte är ensam om problemet. Kram till er alla:))

    SvaraRadera