söndag 14 november 2010

Fin dag

Goafton denna söndag, som faktiskt har varit en väldigt bra dag. Har varit och firat far och svärfar, samt köpt en födelsedagspresent till den senare. Han fyller jämnt i veckan, nämligen beundransvärda 90 år:) Pigg och klar som en mört e han, vital och sen så älskar han vin. Han har druckit ett till två glas vin om dagen i drygt ett år nu, med resultat att han inte längre behöver sin kolesterolmedicin. Är inte det ganska häftigt? Hans present kommer att bli en jättefin TV-fåtölj med fotpall. Hoppas han tycker om den.

Idag är det RD 11 och jag tycker nog att det känns som om menshelvetet e på gång mest hela tiden. Jag försöker att inte se framåt så mycket, och måla FAN på väggen och tänka att; jamen går det inte nu så går det sen, och kanske blir det aldrig något, kan vi i såna fall adoptera? Med mera ... ja ni vet ju precis hur tankemönstrena brukar gå.
Men jag måste dela med mig en väldigt bra sak som min psykolog sa.: Det är du själv som styr dina egna tankemönster, och det är bara du som kan få dom att ta en annan riktning. Kloka ord av en rejäl kvinna. Allt BEHÖVER faktiskt inte gå åt helvete, för att man mår berg och dal bana mesta dels av tiden, eller hur?

Men visst är det så att de mörka dagarna ibland e toksvarta, och de ljusare riktigt hoppfulla. Det vet ni. Och det vet jag.
Och det är så skönt att ha den här bloggen att bara skriva vad hjärtat tänker.

Fortsätt med era tummar.
Kramen

Anna

3 kommentarer:

  1. fortsätter hålla:)allt jag kan, kram

    SvaraRadera
  2. Är du inne på IVF nr 1 som det står i bloggen eller har du/ni hunnit längre?
    I vilket fall som helst hoppas jag att det går vägen denna gång. Själv är jag inne på försök 1 men har inte kommit till äggplock än.

    SvaraRadera
  3. Behandling nr 1. Ett ET som gick i stöpet i september. Nu ett FET.

    SvaraRadera