lördag 6 november 2010

Lördag RD 3

Ligger här i soffan och slöläser bloggar. Ikväll är vi bortbjudna på fest, men sambon får åka utan mej som ska fortsätta ligga här och kurera mej från förkylning nr 2... Såååå trist hade så behövt ha lite roligt!!!

Idag bör det ske om det sker. Att den lille rackarungen fäster därinne hos mig. Kanske. Det är en sådan skillnad denna gången mor den förra, att ruva alltså. Underbart att slippa dessa hormoner och dess biverkningar som gör en ´heeelt jävla galen med humörsvängningar och psykbryt. Visserligen är chansen något mindre att lyckas men jag försöker att inte tänka på det så mycket. Tänker inte alls egentligen.

Märkligt är vad det är. Förra gången höll jag på att läsa ihjäl mej på olika symptom på olika ruvardagar. men denna gången flyter jag bara med liksom:) Det känns lugnare, konstigt egentligen som det kontrollfreak jag är..

Sänder en tanke till alla er som saknar någon idag, tänder ett ljus för alla älskade på andra sidan.
 Speciellt till min morfar, farbror E, min älskade vän Anders, lille Viggo och Malin. Puss på er.

Nu blir det ingefärste med citrongräs och massa honung:)

Kramen

3 kommentarer:

  1. Är det inte skönt att bara kunna flyta med? Att leta symptom och jämföra med andra blir man ju bara knäppare av..:)
    Håller tummarna!
    Krya på dig, hoppas du får en trevlig kväll ändå!
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt "finaste ljus" :-)!
    Krya på dig och kramar!!

    SvaraRadera
  3. Krya på dig och jag håller tummarna hårt! Kram!

    SvaraRadera